Podzial reklamy ze wzgledu na zasieg

Wszystek spośród nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z jakiegoś miejsca; lub toż w kwestii billboardów, plakatów, albo same reklam telewizyjnych i radiowych. Reklamy mogą dostać wiele form, zawsze posiadają jedną funkcję: powinny skłonić nas do zajęcia się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam zawsze muszą pamiętać o czymś szczególnie istotnym. Pracownikom nie można niczego rozkazać, zawsze można ich zmanipulować, by (nawet momentem nie do końca świadomie) wykonali pracy, których od nich oczekujemy. I tutaj chodzimy do naszego tematu, czy do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani prosto z marketingiem, modne są podziały reklam ze względu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest również jakieś szczególnie ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czy ze względu na rzecz. Tak wtedy możemy liczyć reklamy szeptane, informacyjne, ale również reklamy typu francuskiego czy nawet polskiego.

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najpopularniejsza do określenia – jest wówczas po prostu przekaz, iż jesteśmy nieco do zaoferowania dla kupującego. Reklama francuska a będzie próbowała sprzedać nam dany towar cechując go w szkoła żartobliwy. Z kolei reklama typu polskiego będzie kontynuowała do takich kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń lub te zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najciekawsza jest informacja typu szeptanego. Aby ją okazać, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, iż istniejemy w zakładzie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym zdaniem, kończy się w naszym celu oraz od razu zaczyna wychwalać produkt, nie zważając na nasze protesty, że tak naprawdę też się nie zdecydowaliśmy lub jeszcze „tylko oglądamy”. Ten pan sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, jesteśmy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

uziemienie zbiorników

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i gdy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do następnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla naszego partnera koszulę w niniejszym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Da to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupimy tę jedną koszulę, zapłacimy za nią zaś spełnieni wyjdziemy, nie będąc do kraju świadomości, że właśnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym stanowi perswazja. Albo istnieje do działanie dobre? Dla odbiorców sprzedawało się, że nie, w skutku nikt nie wybiera być kierowanym. Tylko dla sprzedawców jako najbardziej. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, spośród obecnego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.